måndag 23 mars 2009

Sårkontroll 3 och 4

Margot och hundarna måndag morgon.
I dag klockan elva var det dags för ny sårkontroll hos distriktssköterskan i Nynäshamn, men efter en snabb koll tyckte hon att det var bäst att jag åkte in till OH så dom själva fick avgöra vad som skulle göras. Hon fixade tid så det var bara för mig att åka hem äta och beställa taxi. Två timmar senare kom jag in till min kirurg som undersökte mig. Sårkanterna vill inte läka ihop så han dubblade min pencillinkur och så rengjordes såret igen. Det kan vara en mindre infektion men pencillinet ska kunna bota den. Klockan 15 var jag hemma igen. På fredag ska jag komma på återbesök och då vill dom att jag ska ta med bilderna som jag tog efter operationen på hela "besättningen". Jag som trodde att dom glömt det. Nu får jag ta det lugnt så att såret inte gå upp igen. Lite trist jag som hoppades kunna börja rehabiliteringen denna vecka. Men det är bara att ta det lugnt även om det är svårt.

Inga kommentarer: