tisdag 16 juni 2009

Dåligt SM men huset blev fint.

SM i lydnad blev inte vad jag hoppats. Vi startade bra med 10:or sitt i grupp och platsliggningen. I fria följet fick vi bara 7:or. Nancy trängde lite, gick ngt långt fram. det var nog inte lätt att gå fot med mig för jag hade ganska ont i knäna. Vittringsprovet gav oss 9,5:or så nu spirade hoppet. Gårutan gick också bra med 9:or. Sedan började strulet i sänd. till rutan där Nancy inte hittade rutan så det blev en del kommandon så det blev bara 5:or. Hoppapporten som brukar vara Nancys paradnummer slutade i en kraftig buklandning i hindret efter att hon halkat i ansatsen. Hon var jätteduktig och avslutade momentet perfekt med att avlämna apporten. Inkallningen gick perfekt men en domare gav bara en 9:a. Jag fattar inte varför. Den andra dommaren gav oss en 10:a. Dirigeringsapporten blev också ett strulmoment. Nancy sprang fint ut till konen men när jag dirigerade henne till högerapporten fick hon se rutan som hon tidigare med svårighet hittade och drog mot den. Jag hann stanna henne men det blev för många kommandon så det blev bara 5:or av domarna. I fjärren fick vi en 8:a och en 9,5:a . Ngt segt stå. Det var tydligen olika uppfattningar om hur segt hon ställde sig. Vi hamnade slutligen på 31:a plats. Jag är i alla fall jättenöjd med Nancys insats. Det visar egentligen vilken portential hon har. Vi gick trots de dåliga momenten upp drygt tio platser från rankingen. Vad hade hänt om hon gått normalt på de momenten. Det är det ingen ide att spekulera i.
När jag kom hem var huset färdigmålat.

1 kommentar:

Anette sa...

Hej och välkommen hem
Jag tycker att ni gjorde bra ifrån er.Ni har ju inte tävlat så mycket på över ett halvår.När ni väl kommer igång så kommer ni att göra fina elittävlingar. Det är jag säker på.
Vi åker till Öland på torsdag och är hemma nästa vecka igen så då kan vi höras och värma upp till Skärgårdscupen.
Ha det gott'
Kramiz Anette