lördag 25 september 2010

Ont i halsen och hundutställning.

I natt vaknade jag flera gånger med halsont så i morse fick jag ändra dagens aktiviteter till något lugnare. Så det blev vila på förmiddagen och ett besök på klubbens utställning i samband med lunchrastningen. Brottslingen återvänder till brottsplatsen heter det. Brottsplatsen i det här fallet var Stora Stockholm någon gång på glada nittiotalet. Jag skulle tävla i lydnad med min första bordercollie Pompe på söndagen i stora ringen. Så jag tyckte det var lämpligt att träna på lördagen innan i den främmande miljön. Att komma in på mässan med hund var uteslutet så listig som man är eller var anmälde jag mig till utställningen på lördagen. Att springa runt i en ring kan väl inte vara så svårt, vilket det visade sig vara. Domaren verkade leta efter fästingar på hunden ja även i munnen. Så långt var allt väl. Men när vi skulle springa runt i något sorts ärevarv sket det sig i det blå skåpet. Vi gjorde visserligen konststycket att springa runt på tvären. Jag försökte faktiskt att springa med näsan i färdriktningen men Pompe sprang på tvären bakom mig. Jag trodde att vi skulle plocka värdefulla poäng här för i häsdressyr har jag för mig att hästarna försöker göra något liknande men det brukar inte bli  lika bra som Pompes. När den spektakulära språngmarschen var över var också min karriär som utställare över. Något band vet jag inte om jag fick fast det kanske var grått.
Nu miljötränade vi resten av dagen. Hur söndagens tävling gick har jag förträngt men jag tror han tjuvade från rutan. Det blev ingen succehelg.
Bättre gick det i dag när jag uppträdde som besökare och fotograferade. Så kolla på bilderna. Förresten dagens höjdare var för mig barnen som ställde ut. Gulligt.

Grillröken låg som en Lutzendimma. Men gott blev det.

En sådan polare hade vi en gång. Lite långtradare om man jämför med Bc och kanske andra hundar.


Duktiga barnutställare


Bedömning av min favorit

Min favo


Ytterligare en duktig handler

 Nadine körde lite Freestyle

Grillarna gick varma

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha Kommer ihåg den där uställningen me Pompe Vi fick oss i alla fall ett gott skratt. Du passar nog inte att springa i vänstervarv. Barn med hund kommer ihåg när Jackie lånade en sheltie och tävlade i barn med hund Trots att hon var otränad så vann hon och mammas öga var inte torrt Härligt att se barnen hålla på med hundarna
kram tina

Anonym sa...

hahaha jag skulle vilja sett dig springa vänstervarv med Pompe.
Krya på dig nu och så ses vi i morgon
Kram Anette

Tages bildblogg sa...

Hej Tina.
Jag håller med dig. Det var ingen hit.
Höll väl på att bli utesluten ur vallhundsklubben på kuppen.

Barnen fixar noghandlingen bättre.

Kram Tage

Tages bildblogg sa...

Hej Tina.
Jag håller med dig. Det var ingen hit.
Höll väl på att bli utesluten ur vallhundsklubben på kuppen.

Barnen fixar noghandlingen bättre.

Kram Tage

Tages bildblogg sa...

Hej Anette-
Det skulle du nog inte vilja.
Kram Tage