tisdag 9 juni 2009

Bromsljusen höll på att sabba SM för mig.

I går eftermiddag började kolla husvagnen och när det var dags att koppla på bilen för att se om släpvagnskontakterna var ok funkade inte bromljustet. Allt annat lyste som det värsta tivoli men bromsljuset vägrade. Det var bara att hänga på låset till bilverkstaden och be att dom tittade på bilkontakten. Bussiga som dom är fick jag lämna bilen och efter två timmar kom det negativa beskedet att det inte var något fel. (ja det var negativt för annars hade man vetat vad man skulle åtgärda) Jag fick tid för husvagnen på eftermiddagen men innan kollade jag med Citroen om vanliga fel på kontakterna. På Caravanhallen trodde man att felet låg i husvagnens kontakt när bilens var ok. Fel vid bromsljusen var inte vanliga. Klockan tre började "min" mek sitt jobb. Han upptäckte ett stift som var misstänkt långt nedtryckt , men enligt kopplingsschemat användes inte det stiften. När han mätte spänningen i stiften upptäckte han att det var just det stiftet som gick till bromsljuset. Han drog ut stiftet och si det funkade. Det är sällan jag tappar så stora stenar från bröstet men efter en hel natt och dags förtvivlan kunde jag andast ut. Jag visste inte om jag skulle vågat åka utan bromsljus så i vissa stunder var jag beredd att inte åka till SM. Tack Mekonomen/Söderby Bil för utmärkt service. I morgon rullar jag ner mot Karlskrona förhoppningsvis med fungerande bromsljus.

1 kommentar:

Anette sa...

Oj. jag förstår att det blev en lättnad att få till det med bromsljusen. det skulle väl vara själv F-N om det skulle stoppa er från att starta SM efter all din träning med dina knän och Nancy.
Jag väntar med spänning på rapport från er.
Kram Anette