tisdag 15 december 2009

Sanslöst och första snön.

Si-Si trivs i nysnön.
I torsdags hämtade jag min dator och allt skulle vara som vanligt. När jag anslöt till nätet vísades samma meddelande som innan jag lämnade in den, Alltså hade man bara bytt moderkort och inte kollat om den fungerade på nätet fast det var orsaken till att den skulle repareras. Jag ringde firman i Småland och fick tala med en "besserwisser" som hävdade att man gjort det man skulle. Jag åkte och köpte en ny dator för jag kan inte vara utan den i två månader igen. Nu har jag kontakt med försäkringsbolaget så vi får se vad som händer. I morse hade vi ett litet snötäcke som vid lunchtid blivit ca. 5 cm. Det snöar fortfarande så det blir nog att skotta igen. Kanske det blir en vit jul i alla fall. Hundarna trivs jättebra i snön,. Framför allt Si-Si som gör små bocksprång i ren glädje.
Si-Si växer och är nu lika stor som Nancy. Hon väger dock inte lika mycket än. Hon har också blivit mörkare i färgen men det blukar bli så när det är vinter. Annars fungerar flocken jättebra. I bland hörs ett och annat morr. Det syns att dom trivs ihop.
Nancy har ledigt från träning nu och löpet är slut. Vi startar nog upp träningen efter årsskiftet. Si-Si får träna lite lätt och det går ganska bra.

Inga kommentarer: