söndag 27 februari 2011

Fin vintervecka avslutades med seger.

Efter en fin vintervecka var det dags för vår första tävling för året. Eftersom vi inte tävlat på fyra månader känndes vi lite rostiga. Att vi tränat spoaradiskt gjorde ju inte känslan bättre. Så det var ju lite blandade känslor man anlände till Viksbergs ridhus. Men Si-Si överraskade mig med att vara riktigt pigg och glad. platsliggningen gick perfekt, 10. Fria följet kändes lite svajigt och vingligt på det mjuka underlaget men det var möljligen bara en känsla jag hade. 9,5. När publiken applåderade tände Si-Si ( hon har alltid reagerat på applåder och vill gärna springa mot dem)  Hon tittade förvånat upp på läktaren, så jag trodde hon skulle  tappa koncentrationen. Men det blev tvärt om , hon tände till ordentligt och kändes mycket piggare i resten av momenten. Läggande 10. Inkallning, Ställandet och farten  kan nog inte bli bättre. 10. Sändande  med ställande. Full fart och stopp på mitt kommando. 10. I apporteringen som krånglat lite på träning fick vi en större apport än jag brukar använda men jag tycke att det vore kul att prova den. Allt gick bra utom ingången där hon satte sig lite snett. 9. I hoppet slog hon i eftersom hon inte hoppade ut tillräckligt  långt,så i återhoppet blev det ett litet islag 8. I fjärren har hon en något låg stil i sättandet 9. Helhet 10.
 Totalt 190,5 poäng. Tvåan slutade på 140 p.Min  värkande muskel höll sig i schack  hela förmiddagen. Möjligen dämpar adrenalinet värken. Eller också är det min astmamedicin jag använder (Pulmercort) som gör susen.
Polenfärjan på väg i isen.

Nynäshamn från isen



Rimfrost i skägget

4 kommentarer:

Anonym sa...

JätteGRATTIS! till vinsten. Vilka poäng!!! :) Kram Monica & Danne.

Skärgårdslamm sa...

Grattis!

Sorundingen sa...

Hur bra som helst!!!

tagehjelm.blogspot.com sa...

Tack för gratulationerna. Hon gick mycket bättre än förväntat. Hon tar nog inte träningen på allvar. Beror på min attityd. Blir nog mer taggad vid tävling.