söndag 15 maj 2011

Skittävling och bilder från en cykelsadel.

I onsdag kväll tävlade jag hemma på klubben. Allt kändes bra men ganska snart märkte jag att Si-Si inte var sig lik. Hon var väldgt okoncentrerad i fria följet och läggandet. I inkallningen la hon sig när jag lämnade henne. När jag ställde upp för sändandet tittade hon på vår trevlige Tl Danne så jag trodde hon skulle springa till honom i stället. Men hon drog på andra sidan rutan och sedan vägrade hon gå in i den, Resten av momenten gick så där. Vi blev trea på 152,5 p. Nu har vi tränat lite annorlunda så nu hoppas jag ploblemet är  löst.Bilderna togs i onsdags morgon under morgonens cykeltur. Vi bruka köra den här slingan som är ca. 8 km. Klicka på bilderna för att få dem större!


Startplats
Viagatan
Bron över infarten till Nynäshamn

Mot våtmarken

Våtmarken
Våtmarken
På väg från Våtmarken
Här bodde en båtsman. Topet fick namnet efter honom. Blommens torp.
Cykelvägen under infarten. Flaggstången är en avluftning från en avloppsledning.


Infarten vi Norviksavfarten
På väg mot hamnen
Nya kryssnings läget.


Under infarten igen

Hamngatan


Lundagård, Här bodde några månader när jag var nyfödd.

Här gick jag i skolan,







3 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att tävlingen inte var lyckad men det var en trevlig läsning och fina bilder. Ha det så bra och tack för alla trevliga kommentarer på FB. Anna o Sol

Skärgårdslamm sa...

Tage! Håll hårt i styret på cykelturerna. :)

Anonym sa...

Jo det gäller att tygla henne. Hon springer gärna och fort.
Tack själv Anna. Hoppas vi ses snart.