söndag 4 december 2011

Först förkyld sedan "ryggskott"

Så här skulle man kunna ligga.
Efter förra helgens lyckorus efter segern i Nacka Cup började verkligen vardagen med en lätt förkylning.
Jag kunde träna lätt några gånger och hann testa några elitmoment. Sändande till rutan fungerade skapligt så vi testade dirigeringsapport från grunden med två bollar för att lära höger vänster. Hon lär sig väldigt t fort så det ser bra ut.
Närbild på segerbuketten.


Segerbuketten från Nacka
Jag hade också planerat att tvätta hundarna.  Det är ju lite jobbigt att stå böjd över badkarskanten och tvätta så  för att skona ryggen tänkte jag göra en liten bänk av trä att ställa i vårt sittbadkar. Så fram med tumstock för att mäta bänkbenens längd. När jag böjde mig över kanten "smällde det till i högersidan av ryggen. Nu gick smärtan över ganska snabbt så det verkade ok. I lördags morse skulle vi träna i stallet och då kom ryggvärken plötsligt tillbaka. Träningen gick väl hyfsat fast  det smärtade lite när jag böjde mig ner. senare på eftermiddagen när jag skulle resa mig ur en fåtölj kom jag knappt upp. Nu var "västen hopknäppt med jylfen" så jag fick till slut använda mina kryckor,. Så nu går jag med kryckor inne och att gå uppför trappan tar "en evighet". Det är verkligen slow motion. I dag kunde jag inte gå ut med hundarna på morgonpromenaden så Margot fick ta alla tre. Nu sitter jag här och kan inte annat.
Si-Si slappar.

Därför tänker jag tillbaka på Nacka Cup och gläds åt vilken tur jag hade att det inte var den här helgen tävlingen gick. Då hade jag missat Nacka för fjärde gången i rad, Efter att ha vunnit cupen 2005 2006 2007
löpte Nancy 2 gånger och 2010 löpte Si-Si. Nu blev det ju bra fast vi började dåligt men det var säkert svåra förhållanden med hårda byiga vindar och mycket folk och hundar kring planerna. I båda klass 3grupperna blev det inga förstapriser och i de båda elitklasserna blev det bara två förstapriser. Så något konstigt var det. Men nu vänder vi blad som en annan man sa och går vidare.

2 kommentarer:

Skärgårdslamm sa...

Krya på dig // Sanna

Anette sa...

Krya på dig å så synd att du missar träningen i morgon. Hoppas att det händer mirakel under natten.
Kram Anette