lördag 18 augusti 2007

Algsoppa, Vallträning och lydnadstävling.

Vi fick ganska fint sommarväder under veckan som gick. Något regn (6mm.) och en del solskensdagar. I måndags var det dags för vallträning ute hos Anette. Kajsa börjar verkligen komma i gång och Nancy tar det lite lugnare efter en veckas nötande. Jag vet inte om jag kan få henne tipp topp i höst så vi kan köra någon tävling. Kajsa verkar hitta formen, där har jag ett litet problem i Ik2 och det är krossdrivningen, där jag har svårt att bedömma avstånd och riktning. Ögonen krånglar så jag har svårt att focusera. Nu är tid beställd hos ögonläkaren så hoppas han kan hjälpa mig.
I förra veckan kom de av båtfolket hatade algerna in mot kusten, men nu börjar dom driva norr ut så det har blivit lite bättre. Nere i gästhamnen våndas kroggästerna i den otäcka odören. Men det kanske var lämpligt att surströmmingspremiären begicks samtidig med algansamlingen.(Ursäkta alla surströmmingsälskare, jag vet att den luktar inte alls otäckt).
I dag var vi och tittade på lydnadstävlingar i Botkyrka. Tänk vad kul det var. Inte visste jag att lydnadstävlingar är trevliga att titta på. Dessutom var det skönt att bara titta på och fotografera.
Att sedan några Nynäsekipage fick 1:a priser var extra kul. Grattis Monica och Gibson i klass 1 och Anette och Dido som också fick sitt Lp2. Grattis Carina som tävlade i klass 3 och vann givetvis med ett 1:a pris

Inga kommentarer: