söndag 5 augusti 2007

Veckan som gått.

Första veckan i år utan lydnadsträning har gått och man överlevde den. Måndagen blev resdag hem från Ransäter. Vi passade på att hälsa på Margareta och Yngve i Vibberbo där vi också hann med att valla lite. Upptäckte att Kajsa var ordentligt ringrostig i vallning så nu blir det att träna inför vårt KM den 11:e aug. Tyvärr blev det ingen vallträning förrän i går och i dag och då blev det lina på för båda hundarna för nu ska lydnaden och flankeringar tränas. För Kajsas del kommer det nog att gå bra men Nancy har tappat det mesta framför allt visselkommandon och lydnad i allmänhet. Så Nancy får stå över KM. Nu är vi i alla fall igång efter två dagars träning hos Anette. Tack för att du pushade mig att komma igång. En otrevlig sak hade kunnat hända i Ransäter på lördagen då jag rastade hundarna nere vid Klarälven. Det var lite varmt så jag sa åt Nancy att gå i och bada. Hon flög i vattnet och började simma utåt då Lillemor som också var nere vid stranden med Krollie ropade till mig att det var strömt i älven. Jag kallade in Nancy direkt och det är tur att hon är lydig för hon vände om och simmade in till mig. För att testa strömmen kastade jag i en pinne och ca fem meter från land tog strömmen den och förde den snett ut i älven. Jag vet att det bruka strömma i älven men nu blåste det kraftigt nerifrån älven så vågorna gick uppströms så jag tänkte inte på att det var strömt.. Tack Lillemor för du varnade mig för annars hade nog Nancy simmat ut ca. 20-30meter. Där brukar hon ligga och simma fram och tillbaka.I går kom sommaren tillbaka fast jag tycker att vi har haft en fin sommar här i Nynäs. Visst har det regnat lite men det har varit lagom för att vattna potatisen och temperaturen har ju legat på 16 -20 grader. Anette tog dessa bilder i går och idag.

Inga kommentarer: