söndag 18 november 2007

Vecka 46

Årets första snö kom i tisdags. Det blev kaos både i Nynäshamn och på vägarna hit. Snöröjningen sov tydligen både i stan och på södra Södertörn. Vi skulle ha åkt till Nacka på tisdagsmorgonen men vi inställde resan och tur var det för annats hade vi hamnat vid Landfjärden där våra grannar i öst satt fast. Enligt uppgift var dåliga däck på lastbilarna orsaken att de korkaade igen 73:an. Samma sak hände i Sorunda så vi var ganska isolerade under tisdagen. Endast en smal och krokig väg gick till Nynäshamn till skillnad mot Rom dit alla vägar lär leda. Man får väl flytta dit. Veckan började annars lugnt med fårvakteri men det har ni väl redan läst om med tappad och upphittad bilnyckel.

I onsdags hade jag rekord i träffar på min hemsida 488. Tack alla ni som tittar på den.

I torsdags premiäråkte jag skidor och det är nog personligt rekord. Aldrig tidigare har jag åkt så tidigt på säsongen. Men det märktes också för det var skitjobbigt. Jag hittade flera muskler i benen som jag inte kände till. Hundarna hade i alla fall kul. Lite träning har vi också hunnit med fast det har inte varit lätt att hitta någon plan där man kunnat gå utan snöskor. Tur att vi har Bilrovningen där vi kan träna på helgerna. Som ni ser har vi fortfarande snö så det räcker.

Inga kommentarer: