söndag 29 augusti 2010

Si-Si vann i Nynäs


Vi lyckades bättre i hemmatävlingen  i helgen än  förra veckans tävling i Botkyrka. Linförigheten gick dock lite sämre 8,5 mot 9:a, Planen vi tävlade på är lite smågropig och jag har svårare att gå då så spångmarschen blev lite knepig. Si-Si kom lite långt fram. Ställandet blev  heller inte så bra. Hon tog ett steg men med nytt kommmando får jag vara nöjd. Apporten är inte bra men hon gör tvåans apport bättre. Men med sex tior är jag jättenöjd. I dag var hon överladdad så det var ingen lätt match att lotsa runt henne.
Poäng finns på min hemsida.Där du också hittar alla resultat från tävlingen den 29 aug.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Tage!
GRATTIS till fina resultat! Ja du e duktig och har så fina flickor... Lycka till framöver och må väl!
Kram Pia, tant Frallan o Junibus=0)

Tages bildblogg sa...

Tack Pia.
Det är nog "flickorna" som är duktigast.
Jag har haft tur.
Kram
Tage

Anonym sa...

Congratulations for your success with Si-Si in obedience fields and good luck to competitions on the future!

Wishes
Niina from Finland

Tages bildblogg sa...

Thanks Nina.
Si-Si is a wonderful dog and I think she can be very well in obedience.
Hope you find a nice dog.
Have a great time.
Tage