söndag 8 maj 2011

Ömsom vatten ömsom vin.

Sommaren kom tillbaka samtidigt som jag skulle tävla i två dagar, men Si-Si klarade värmen bra så jag är ganska lugn.
Vi började på Skogås lok kennelklubb i går. Fria följet var lite svajigt för hon var inte så koncentrerad som hon brukar. Sedan fick vi tior på läggande och inkallning. Sändandet till rutan blev en dum nolla då hon stannade en meter framför rutan. När jag kommenderade in gick hon rakt åt sidan så jag la ner projektet och var glad. Apporteringen förstörde jag genom att ta den största apporten och den var tung. Hon spang ut i full fart och tog den men sedan sjönk huvudet ner mot backen och hon tappade apporten. På mitt kommando tog hon den och rusade in med den. 6,5 p. Hoppet gav 9,5p och fjärren 10. Helheten blev 8,5 och totalpoängen 154,5 vårt sämsta resultat. Vi blev dock tvåa.
I dag var det dags att åka till Mälarö där jag var medlem tidigare. Jag var lite nervös för i går gick det inte så bra och jag visste inte om Si-Si skulle vara trött. Värmen var värre i dag så jag visste inte hur mycket jag skulle våga värma henne, Hon kunde ju lätt bli  trött. Jag fick starta sist och då var värmen som värst, drygt 20 grader. Men hon överraskade mig och gick förvånansvärt bra. 8,5 på fria följet sedan kom fyra tioor. 9,5 på hoppet, lite snett avslut.  Fjärren gick inget bra, 6 eftersom hon satte sig upp dåligt. vi fick  186,5 p vilket jag är jätteglad för. Jag fick det kvitto jag ville ha efter två dagars tävlande. Kul också att få visa upp en duktig hund på sin gamla klubb. Se poängen på alla moment på min hemsida .http://tageshundsida.webs.com/

3 kommentarer:

Anna och Sol sa...

Grattis, kul och bra att ni i dag kunde visa vad bra ni är.

Anonym sa...

Ni är så bra. Hoppas ni ska tävla på onsdag så jag får se er in action. Kram Monica

tage.hjelm@telia.com sa...

Tack Anna.
Jo Monica. Vi testar att tävla på måndag.