söndag 30 oktober 2011

Si-Si vann på Bro-Håbo

Bro-Håbo är tydligen vår turklubb att tävla på. Mina hundar har oftast haft fina framgångar där. Kajsa har vunnit cupen och Si-Si gjorde om den bedriften i maj.Med dagens seger  har hon vunnit  samtliga fyra tävlingar där i år.
Fast i dag var vi riktigt nära en förlust då vi bara vann med ett par poängs marginal.  Våra moment gick så här. 10 10 8,5 10 10 5 10 10 9 8,5. Femman i sändandet till rutan höll på att kosta oss segern. På mitt kommando drog hon ut 3-5 m snett ut till vänster och stannade där vänd mot mig. Jag lyckades dirigera in henne i rutan med extra kommandon. När jag funderat över tabben så kan en förklaring vara att jag stoppade henne på väg till inkallningen just när vi passerade rutan då hon helt plötsligt stack in mot den. Hon är rätt säker på att leta reda på rutan. Så nu försökte hon men som sagt så stoppade jag henne för det hade varit förargligt om hon sprungit in i den. Inkallning gick kanon men vid skicket till rutan blev hon osäker. Så jag hoppas verkligen att den förklaringen stämmer för då går det lätt att rätta till felet. Vi skrapade i alla fall ihop 284 p. ändå.


Inga kommentarer: