tisdag 20 mars 2012

Skendräktigheten över ??

Nu har det gått över två och en halv månad sedan Si-Si löpte. I förra veckan testade jag henne några gånger och hon verkar vara på väg till sitt gamla jag. Jag har länge gått och tänkt på att kastrera henne men blivit mer osäker. Så i förra helgen bestämde jag mig för att inte gör det denna gång. Jag har sammanställt alla löp och jämfört med tävlingsresultat och kommit fram till följande:
Si-Si får  vila mycket.
En månad före löp har hon börjat krångla på tävling Sedan krånglar hon drygt  två månader efter löpet så det blir  inte mer än två månader det går att tävla mellan löpen. Så nu har jag gjort ett schema för resten av året. Som det ser ut blir det time out under juli aug och september. Men det kanske är bra för mig så det blir lite semester från tävlandet. Nu är detta ju inget som är cementerat så det kan väl svänga åt båda håll.
I april kommer jag att köra några testtävlingar för att sedan satsa stenhårt i maj och juni. Sedan får vi se om det blir lugnt några månader.

Inga kommentarer: