måndag 1 februari 2010

Dålig Premiärtävling

Efter tre månadersa tävlingsuppehåll tävlade Nancy och jag i Viksbergs ridhus i går. Förberedelserna inför tävlingen hade inte gått så bra. Jag hade tankar på att Nancy hörde dåligt eller var okoncentrerad. Nancy kändes pigg och glad under de första momenten men i dirigeringsapporten hände något. Hon gick bara ut två meter i taget konen, så det blev allt för många kommandon. Det positiva var att hon sedan tog rätt apport. resten av momenten gick jättebra. Poängen blev sitt i grupp-fjärr: 10. 9. 9 .7. 9,5. 9. 0. 10. 10. 9. Totalt 266p. Om dålig hörsel kan man bara spekulera i. I sättandet efter platsliggningen fick jag dock ge ett dk. Det blir ju lite tystare kommandon nu. I inkallningen fick jag också ge ett dk i läggandet innan jag lämnade henne. Men att skylla på nedsatt hörsel är att ta i. Nu är det ju väldigt tyst i detta ridhus så det fanns inga störande ljud. När jag tränat ute har det blåst så det har varit svårare att höra min röst. Fadäsen i dir.apporten är svår att förklara. Se poängen i tabellform.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte att överskriften stämmer
Det var väl ingen dålig tävling Om inte nollan kommit så hade det ju varit kanon,
kram tina

Anonym sa...

Hej.
Håller med föregående talare MEN
frågan är ju vad man skall göra för att hon skall kunna ta ett dk utan att det sedan skall bli jobbigt för henne.Jag har ju sett hur hon reagerad på det,Tål att tänkas på.
Kram Anette

Tages bildblogg sa...

Förlåt. Jag är nog gnällig men ambitionsnivån är hög. Hon har ju gjort många tior i det här momentet så hon kan ju. Ska jobba på så att tiorna kommer igen.
Kram på er.
Tage