onsdag 10 februari 2010

Sluttävlat med Nancy??

I söndags testade jag att tävla med Nancy i Viksbergs ridhus igen. Allt gick bra tills vi kom till sändande till rutan. Nancy sprang ut till konen och jag skickade henne vidare mot rutan. Farten var ganska bra men ca: fem meter framför rutan bromsade hon och stannade. Jag försökte dirigera in henne i rutan med tre dk:n men hon stog bara och tittade sig omkring utan att göra något. Då bröt jag och skulle kalla in henne. Även här tre kommandon men hon bara tittade på mig. När jag slog ut med armarna, handtecknet för inkallning kom hon direkt. De senaste dagarna har jag fortsatt att kolla henne. Och nästan varje gång verkar det som hon inte hör mig. Jag förstår att om hon inte hör så bra blir hon osäker. Så nu vilar vi tills jag får några indikationer på att hon hör bättre. Det känns väldigt deppigt att detta händer för hon gick tidigare så bra. Jag tror att vi kämpat med problemet nästan hela förra året.

1 kommentar:

Susanne, Java o Koffie sa...

Hej Tage. tråkigt att höra om Nancy. JAva har ju samma problem, och det tog tid innan jag fattade det- Bra att du snappade upp det så Nancy inte behöver bli ledsen och du med. Kramar från oss