lördag 13 november 2010

Nancy kom bort..



I dag när jag var ute och rastade hundarna upptäckte jag att  Nancy var borta. Eftersom hon inte hör så brukar hon hålla sig kring de andra, men i dag hade hon nog missat när de andra sprang till mig. Vad gör man när det inte hjälper att ropa och vissla. Jo man ropar och visslar i alla fall. Man blir alldeles kall och börjar fundera vad som kommer att hända. Jag gick upp mot bilen för jag tänkte att hon nog i bästa fall skulle bakspåra dit. När vi kommit halvvägs får jag se henne komma på fältet till höger om oss. Hon kommer i full fart från nedre lydnadsplanen så hon har mycket riktigt gått upp till bilen som jag parkerat ovanför agilityplanen och sedan gått ned  på agilityplanen. Så det slutade bra men man blir lite orolig när hon går lös. Jag får nog hålla ett getöga på henne i fortsättningen.

2 kommentarer:

Sorundingen sa...

Kanske dags för en GPS. Klappa Nancy.

Tages bildblogg sa...

Tack för tipset. Det skulle kanske behövas. Hörappatat kanske också är ett alternativ.
Ha det så bra.Jag har klappat henne.

Tage