måndag 8 november 2010

Si-Si vann Haloween cup på Tyresö BK

Foto Anette Björkman Bergström
Det var med blandade känskor vi åkte till Tyresö bk efter förra tävlingens tre nollor. Skulle Si-Si reparera felen?
Platsliggningen 10. Fria följet lite svajjigt med hängande huvud men betyg 8,5 Läggandet är ett paradmoment med en naturlig 10:a. inkallning brukar funka bra men här satte hon sig när jag lämnade henne. Dessutom blev ställandet lite för långt 6:a.Sedan racade hon ut till höger om rutan men efter lite dirigering fick jag in henne och räddade en 5: Men nu hade chanserna till en seger försvunnit, Apportering, hopp och fjärr gav 10:or. Helheten blev 9:a. Jag trodde att vi skulle hamna runt femte plats men vi blev tvåa på 171,5 p 5,5 efter segraren. Eftersom segararen inte kunde ställa upp i finalen fick vi ett Wild Card dit. Ny chans till revansch. Anette gav mig rådet att vara lite mer avslappad i finalen. Fria följet blev inte mer än godkänt  8. Inkallningen funkade bättre nu men ställandet var enligt min uppfattning lite långt, farten väldigt hög. 9 blev snittbetyget av de tre domarna. Läggandet perfekt 10. Hoppet lika 10. Eftersom man inte visste hur de tre dommarna dömt tippade jag på en femteplats av de sju duktiga finalisterna. Jag blev väldigt överraskad när vunnit hela cupen. Vilken duktig liten tjej jag har som trots sin ringa ålder orkade  hålla ut en hel dag och gå så bra. Grattis alla konkurenter som var så duktiga. Skillnaden mellan de sju ekipagen var bara 13 poäng av 120 möjliga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vad duktiga ni är du och Si-Si.

Kram
Monica

Tages bildblogg sa...

Tack Monica.
Jag fattar knappt vad som hände.

Anonym sa...

Kanon! En ny SM-hund.Grattis!