söndag 24 april 2011

Förberedelserna inför långfredagens lydnad på Björsta kunde ha blivit bättre. Jag dras ju med mina vanliga krämpor där musklerna krånglat den senaste tiden. Inte nog med detta vaknade jag vid tretiden i tisdags natt av en stark lukt som påminnde om en hundtoalett. Si-Si hade blivit lös i magen och inte hunnit väcka mig. Det var bara att gå upp och mocka. Som tur var hade vi både Canicur och dietfoder hemma. Så det satte jag in direkt på morgonen. Sedan åt hon detta hela veckan och magen blev bättre. Jag misstänker att Blåstjärnornas själkar var boven i dramat. 
Si-Si var nog inte i bästa form på tävlingsdagen efter dietkuren, för under tävlingen verkade hon tröttna mot slutet. Apportering som är en av hennes paradmoment gick inget bra då hon sprang ut och ställde sig att titta på mig, hon fick ett dk och tog apporten. I fjärren segade hon så jag fick ge henne dk. Totalt fick vi ihop 184 poäng med betygen   10 9 10 10 10 7,5  9 7.5  9.
När vi kommit hem skulle jag ladda mobilen och när jag sträckte mig över skrivbordet för att sätta i stickproppen i ett uttag smällde det till i höger axel. Det blev en våldsam smärta så jag trodde att axeln hoppat    ur led. Men jag tror att jag fick en ordentlig sträckning. Tyvärr har jag fortfarande ont och kan knappt använda armen så på tisdag ska jag ringa doktorn. Jag har ju problem med musklerna så jag vet inte om det har ett samband. Tur att vi inte har någon tävling denna vecka.




Det lilla torpet vid vägens slut.
Lydnad på långfredagen
Skönt i solen.

Inga kommentarer: