söndag 3 april 2011

Sista ridhusträningen. Nu är det vår.

Trots att påsken som allt annat är sen i år så är det knappt tre veckor kvar. Nu börjar väl tävlingssäsongen. Äntligen börjar gräsmattorna komma fram. Vad man längtat efter det. Tyvärr har träningen blivit lidande av den tuffa vintern vilket kommer att återspegla sig på tävlingsanmälningarna ett tag framöver. Jag har i alla fall anmält oss till några tävlingar men det blir tvåan eftersom jag inte kunnat träna in trean ordentligt. Dels på grund av vädret men kanske mest beroende på att jag har ont i benen. Jag förstår inte vad det kommer ifrån för problemen flyttar på sig. Men det är musklerna som spökar mest med värk. Så därför har jag inställt många träningar eftersom jag inte har haft någon lust och då blir träningen värdelös.

En liten ljusglimt kom igår när vi tränade i rishuset. Då funkade benen bra men så hade jag också laddat som det var tävling, Det är antagligen adrenalinet som gör att man inte känner någon smärta. Något liknande hände för en månad sedan när jag tävlade, då hade jag haft problem i flera veckor, men på tävlingen var jag helt ok.

Hoppas att jag ska kunna börja träna treans moment snart.

I lördags morse hade vi vår sista träning för säsongen i ridhuset.

DSC01575

DSC01573

 

DSC01578

DSC01583

 

DSC01579

3 kommentarer:

Anette sa...

Ja det var den vinterträningen det. nu blir det ju jusare på kvällarna och förhoppningsvis torrt så då kan vi träna ute.Ha det så gott
Kram Anette

Anonym sa...

Vilket fint ridhus ni tränar i. Hoppas bena blir bättre så du slipper smärta. Vi ses på ngn tävling snart hoppas jag :)
Kram Susan

tagehjelm.blogspot.com sa...

Tack Susan.
Vi har kört en gång i veckan under vintern.
jag hoppas också att det blir bättre i benen, men det är segt.
Vi ses säkert.
Kram