torsdag 7 juli 2011

Si-Si vann Skärgårdscupen 2011


Ja då var Skärgårdscupen över för denna gång.  När den cupen startade 2007 var jag bara med och tävlade. Det gick så bra så jag vann med Nancy. Den gången var det en lite annorlunda uppläggning på cupfinalen.  Man hade en final redan första dagen där dagens klassegrare gjorde upp om vem som skulle gå vidare till den stora finalen på söndagen då man först hade en final för söndagens bästa ekipage. Sedan var det meningen att lördagens bästa ekipage skull göra upp om titeln med söndagens. Nu blev det så att jag blev bästa ekipage med Nancy både på lördagen och söndagen så det blev ju ingen final. Året därpå  var reglerna ändrade till det nuvarande systemet.

I år hade jag inga större förhoppningar att lyckas eftersom jag trodde att Si-Si skulle löpa under cupen. Nu löpte hon innan så jag hann anmäla mig. Men träningen blev ju inte så seriös eftersom det mest blev jobb med cupen. Sedan var jag lite tveksam att både jobba och tävla vilket jag tyckte inte passade mig. Jag vill gärna fokusera på tävlandet och ladda innan jag går in och tävlar.

Nu får jag nog tänka om eftersom det gick så bra att jobba och tävla. Jag får nu använda mig av samma upplägg i fortsättningen.  Främst  då att inte träna så mycket före en tävling. Nu hade jag tur att klass II gick tidigt på morgonen och då hade jag inte så mycket jobb.
Mina "rundor" är väl inte mycket att orda om eftersom Si-Si  gjorde i  det närmaste två pefekta .
Två cupsegrare.
Tv. Fia-friends  Nancy- Näpen 2007 års cupsegrare. Th.Fia-Friends  Si-Si 2011 års vinnare.

Finalen blev lite annorlunda då jag jobbade in i det sista så det var bara att gå och värma några minuter före vår start. Fem duktig ekipage gjorde upp om finalsegern . Vi gick ut som nr. tre. I fria följet tyckte jag att Si-Si inte hängde riktigt med men i inkallningen och hoppet gick hon perfekt.

Vi fick 9,33 p  2. Pernilla Bergström 9,16 p. Botkyrka BK. 3. Kerstin Immo 8,86 p. Katrineholm.              4. Johanna Blom 8,83 p. Vallentuna BK.  5. Lena Löfrot 8.70 p. Karlskoga Bk.

6 kommentarer:

Lenaochdogsen sa...

Härliga bilder! Ha en bra fortsättning på sommaren!
// Lena Åre Bk

Anonym sa...

Finaste vovvarna Vilken tur att dom fått en så duktig Husse Kramen //Tina

Tages bildblogg sa...

Det är hundarna som är duktiga. Husse är en medelmåtta.

Tages bildblogg sa...

Tack
Tage

Anonym sa...

Grattis Tage.
Tänk vad duktig du är som vinner man alla dina hundar. Trevlig sommar önskar Susan :)

Tages bildblogg sa...

Tack Susan.
Jag har nog lite tur också som fått bra hundar.
Ha själv en trevlig sommar.
Tage