fredag 29 juli 2011

Varmt och klasstreträning.

Puh, vad varmt det är. Och så har det varit sedan början på juli. Skärgårdscupen gav oss en fingervisning om vad vi skulle få uppleva. Något lite regn har vi fått så det är faktiskt ganska grönt. Fast luften är fuktig så det räddar väl växtligheten.
Det har inte blivit så mycket arbete för man har mest suttit i skuggan och pustat. Jag har visserligen försökt att träna Si-Si och det har väl funkat för hennes del. Hon är nog inte lika tagen avvärmen som jag.
Efter Skärgårdscupen var det dags att börja träna klass 3. De flesta momenten har ju gått bra men vi har två jobbiga som vi får kämpa med. Det första är vittringsapporteringen som gick i stå redan i vintras. Hon tog första bästa pinne vilket oftast var fel. Nosen var helt bortkopplad. Jag senarela projektet och  på den vägen har det varit tills två veckor efter cupen då vi vaknade upp igen.
Efter två veckors intensiv vittringsträning har jag fått henne att nosa efter min pinne och sista veckan har hon gjort rätt även vid tävlingsmässig utläggning.
Nu går vi vidare med fjärren som inte heller är så lätt för oss, men det går sakta framåt i små steg. Så om någon månad kanske det är dags för en trea. Fast visst finns det fler moment so behöver förbättra, Så tills att allt är klart blir det några tvåor för att hålla "rosten " borta.
Torkning.


Si-Si och Kajsa
Några bad har det blivit.

Inga kommentarer: