fredag 20 januari 2012

Hundbilder och funderingar kring lydnadssässongen.


Jag tar ofta kameran med mig när jag rastar hundarna. Man vet ju inte vad man kan träffa på ute i naturen. En dag förra året kom en blå kärrhök seglande rakt mot oss över våra huvuden. Kameran låg naturligtvis hemma. Nästa dag tog jag med kameran men då kom ingen kärrhök. Så där fortsatte det några dagar och så dök den upp rakt över oss. Innan jag fick upp kameran han den glida ifrån oss men jag fick en dålig bild på den.
I förrgår hade jag kameran med men det enda "vilt" jag såg var mina vilda hundar så kameran fick gå för fullt. 
                                                                                  

 Några  funderingar inför årets tävlingar                                                                              Vår senaste tävling var ju Nacka cup. Under december och januari skulle vi sedan träna in elitmomenten, och två månader lät som en ganska lång tid. Jag brukar inte vara tidsoptimist, men.... jag börjar tvivla. Först fick jag lite ryggbesvär och gick på behandling hos min duktige vän Stefan. Det tog naturligtvis lite tid  och få bukt med problem och man blir lite försiktig. Träningen blev väl lite lidande. Efter nyår kom en förkylning som fortfarande hänger kvar fast nu hoppas jag att den sakta försvinner. Så det har väl strulat och desssutom har ju inte vädret direkt inbjudit till träning. Nu ska jag inte bara skylla på dessa orsaker. Det har väl också lite med min egen lust att göra
Jag började i alla fall anmäla mig till ridhustävlingar i februari. Med facit i hand kanske det inte var helt genomtänkt för vi har fortfarande problem i några moment så nu får jag sänka mina krav en del. Jag hade en svag förhoppning att kvala in till SM men det är inte många tävlingar att kvala på innan mitten av april och som det ser ut nu så har vi inga chanser. Så jag slår av på takten och tar det lugnt, lägger ned det och satsar på andra mål i stället. Vilka vet jag inte men Skärgårdscupen kan ju var ett lämpligt tillfälle att möta de allra bästa. Att vinna den är nästan lika fint som SM tycker jag som naturligtvis är part i målet.
Jag mår nog bättre av att ta det lite lugnare för det börjar bli lite jobbigt med att tävla mycket Har ju hållt på ganska länge. Träningen är fortfarande riktigt rolig och är man dessutom några som tränar ihop så blir det lite extra krydda. Det är faktiskt ganska roligt om man kan hjälpa varann att bli bättre.
Jag har ju varit en ensamvarg under större delen av mitt hundliv när det gäller träning.
.
Så trots att det känns lite motigt just nu ser jag fram emot en härlig tävlingssäsong och satsar på att åka ut och ha roligt på tävlingarna. Kanske en bra målsättning av en tävlingstokig.



Glöm inte att klicka på bilderna för att förstora dem.


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som ett bra mål för året. De funkar bättre med metallen för Chilla, tack för hjälpen. Conny

Tages bildblogg sa...

Kul Conny att det går bättre. Allt löser sig. Vi ses väl snart. Tage