måndag 16 april 2012

Nypremiär i eliklass.


Ja då var första tävlingen efter timeouten avklarad. Vi skulle egentligen inte tävlat förrän i
maj men Si-Si har varit pigg på träningen så det blev tidigare än jag räknat med. Tävlingslusten hade återvänt mycket beroende på att nästan hela vår träningsgrupp också ställde upp på tävlingen. Fast nu fick vi tävla i sämsta tänkbara väder. Drygt en dec snöslask låg på planen när vi tävlade. Haninge hade det verkligen inte lätt eftersom ett träd dessutom ramlat över en elkabel så att klubbstugan blev utan ström. Uträkningarna fick göras för hand och  grillen fick tjänstgöra som spis. Toaletten fick inget vatten så skogen fick bli toalett. Trots detta genomförde dom tävlingen på ett utmärkt sätt. Alla var trevliga och glada trots besvärligheterna.


Platsmomenten blev naturligtvis också extra svåra i snöslasket Si-Si nosade lite i snön så vi fick nio på sittandet. På platsen låg hon fint. Fria följet(snöpulsningen) blev en jobbig historia. Fötterna åkte hit och dit i slasket och precitionen blev därefter. Vi fick i alla fall en sjua. Språngmarschen blev jättejobbig så nu måste konditionen förbättras. Jag har knappt sprungit något på träningen med risk för skador.
Zätat gick fint med en tia i betyg. Inkallningen brukar gå jättebra men Si-Si satte sig lite snett i ingången så vi fick en nia. De fem följande momenten gick perfekt med tior. I fjärren gjorde jag bort mig lite eftersom jag i veckan ändrat kommandona  lite. Jag gjorde lite för yviga handtecken och då blir Si-Si lite låg så nu blev det sega skiftern. Här fick vi en förarglig femma. Trots allt blev tävlingen ett genombrott i elitklassen.  Vi slutade på andra plats med 284 poäng. De tre första tävlingarna gick jättedåligt men nu hade hon piggnat till.
På söndag tävlar vi igen då på Botkyrka Bk så nu håller jag tummarna för att vi ska slippa snö.
Videoklippen är från rutan. inkallningen och  dir app

.

Inga kommentarer: