torsdag 8 september 2011

Äntligen sista tävlingen i 2:an/Ölandsbilder.

Ja då var tvåan avklarad. På Böda  camping avslutades den klassen i samband med Småland-Ölands Kennelklubbs utställning.
Anledningen att vi åkte till Öland var att ha ett resmål med husvagnen, annars hade den fått stå i trädgården hela säsongen. Ett mål var också att tävla med Si-Si i en lite "stökigare" miljö. Hon klarade det jättebra fast på lördagen var hon lite okoncentrerad i fria följet. På söndagen gick det bättre trots lite hundbråk på platsliggningen. Vi hann inte bakom tältet förrän domaren bröt. När jag vände mig om stog en Bc-tik över Si-Si. När jag kom närmare henne sa jag ligg kvar. Då stack den andra hunden till en kelpie och där blev det bråk. Bc:n fick naturlitvis inte fortsätta liggandet. Vi vann båda dagarna. 193,5 på lördagen och 195,5 på söndagen.
Vi fick också köra med domaren som tävlingsledare eftersom den kallade blivit sjuk. För oss tävlande spelade det nog ingen roll.
Momentpoängen finns på min hemsida. www.tagehjelm.webs.com

Rast vid Göta kanal, Söderköping på vägen ner.


Diana vid Söderköping

Neptuni camping i Byxelkrok. Vår lilla låda närmast kameran.

Med lite renovering så.........

Gänget i Byxelkroks hamn
Byxelkrok från piren.

Prisutdelning. Domaren Hans Johansson som fixade allt.

Trollskogen

Blå Jungfrun i kvällsdis

Fritt följ




Neptuni åkrar

Neptuni åkrar


Söderköping på hemvägen

1 kommentar:

Anette sa...

Härliga bilder från trakter jag känner så väl MEN TAGE....nu har du väl tagit i 293,5 och 295,5 poäng i lydnadsklass 2.
Du får nog allt vänta tills du tävlat 3:an innan du får sådana poäng :-)) hehehehehe
Kram Anette