måndag 19 september 2011

Trevliga KM-tävlingar på NBK

Scrolla för att se alla bilder. Två nyinlagda 20 sept.


Ja då var Klubbmästerskapet avklarat för detta år. På lördagen avgjordes bruksmästerskapet i strålande sommarväder. Lydnadshundarna fick några regnstänk  under söndagen men för övrigt var det bra förhållanden.  Två trevliga dagar med klubbkompisarna blev. Tack också Proplan för sponsringen.

Jag hade tränat hårt inför tävlingen. Si-Si hade gjort de flesta momenten perfekt men det var alltid något som var urdåligt. Rutan var ett moment som kunde bli 10 eller noll. Ibland sprang hon bredvid rutan ibland drog hon ut så snabbt att jag inte hann stanna henne. Därför tränade jag rutan i söndags morse, De första skicken gick  en meter utanför, men sedan korrigerade jag henne så hon sprang in. När vi gick in på planen tänkte jag bara på att klara rutan. Men  rutan gick jättebra. Dags för metallapportering, ett av hennes paradnummer. Då klantade husse till det och skickade henne innan tävlingledaren beordrat kommando. Noll poäng. Som tur är tänker jag bara framåt så det var inget problem för jag gör nog inte om en sådant dyrt misstag. Som tur var hade hon gått så bra i de andra momenten så vi fick 288,5 p och lyckades vinna. Länk till Si-Si:s resultat

En deltagare i lilla KM frågade om det gick att tävla för tiken hade precis slutat löpa. Reglerna säger bara att man inte får tävla med löptik så det är ju lite diffust.Efter litet funderande av "överdomaren" fick ekipaget starta sist på dagen (Ex. Int lydnad Ekl) så hanhundarna inte skulle påverkas. KM-tävlingarna är ju inofficiella så därför kan man vara lite hygglig. Ett mycket bra beslut.
Pallen Stora KM.(lydnad klass 3 och elit) foto Rose-Marie
Fr.v domaren Micke Hjort. 2:an Sonja Rosenqvist 1.an Tage Hjelm 3:an Conny Carlsson domaren Roger Borgström



Pallen Lilla KM  (lydnad klass 1och 2) foto Rose-Marie
Fr.v domaren Micke Hjort 3:an Yvonne Nordin 1:an Åsa Krantz 3:an Monica Gahlin domaren Roger Borgström
Bosse på spåret
Pallen Lilla KM (Bruks appellklass spår) Foto Tage
Fr.v domaren Ulrik Bergqvist TL Jesssica Löfström 2:an Conny Carlsson 1:an Bo Karlsson 3:an Monica Gahlin

Pallen Stora KM (Bruks lägre spår.) Foto Tage
Domaren Ulik Bergqvist TL Micke Hjort 2:an Pernilla Löfström 1:an Camilla




Spårpublik.

Inga kommentarer: