måndag 12 november 2007

Den borttappade bilnyckeln.

I går började jag mitt jobb som fårskötare (2 tim i veckan) och det hade ju kunnat kosta mig 2000 kr. Fåren lyste med sin frånvaro när jag kom fram till hagen. Ut med hundarna ur bilen och fram med DVkameran. Här skulle filmas när Kajsa letade efter fåren. Kajsa skickades i väg och jag tog Nancy med mig upp på åsen för att filma när Kajsa kom med flocken (titta gärna på den lilla filmsnutten.). Efter ett tag kom Kajsa som vanligt och jag försökte filma, inte lätt. Kajsa tog upp flocken till matplatsen och jag stängde av kameran och skulle åka ner till fårhuset. Men var fanns bilnyckeln. Jag är ju van att leta i alla fickor så nu började ett febril kroppsvisitering, men nycklarna var borta. Letande i bilen, nej den var inte låst,gav heller inget resultat. Nu började sökandet på marken, först kring bilen och sedan in i hagen igen. Kunde hundarna hjälpa mig? Båda tränar ju uppletande, men det här var ju inte samma som träning. Jag försökte minnas var jag hade gått men det var inte lätt. Jag sa åt Kajsa att leta. Hon tittade först på mig och tänkte väl att hon hade hittat fåren och dom var ju parkerade. Sedan drog hon i väg före mig och efter en liten stund stannade hon vid ett snår och där hängde nyckeln. Gissa om hon fick mycket beröm. Jag tittade ju bara på marken så jag hade nog aldrig hittat den hängande nyckeln. Jag kunde inte tänka mig att nyckelbandet skulle fastna i en kvist och dra nyckeln ur fickan. Kajsa hade nog följt mitt spår och på så sätt upptäckt nyckeln. Utan henne hade jag nog fått köpa en ny nyckel. Bilden med Kajsa är arrangerad för jag blevså upphetsad när hon hittade nyckel så jag glömde att fotografera då. Klicka på länken för att se när Kajsa hittar fåren! http://www.youtube.com/watch?v=KZckQd-dmIc

Inga kommentarer: