fredag 2 november 2007

Höstvecka

Frostnupna slånbär. Novemberritt. Sista löven?
Veckan började med över ett dygns regn. Ca: 30 mm blev resultatet. Sedan mulet och grått med omväxlande sol. Hösten är definitivt här, fast hittills har den varit ganska fin. Dessutom har vi ju gått över till vintertid, varför begriper inte jag. Det är väl endast Eu-parlamentiker som begriper förståss. Jag har börjat cykla med hundarna på morgonen vilket är bra för mina knän och hundarnas konditon. Förra veckan provade jag att hålla i kopplen men det blev lite snedbelastning i axlarna så jag köpte en variant till Springer som heter Walkydog och består av en metallstång som sitter fast på sadelstolpen. Stången tas lätt av med ett enda handgrepp. Nu är köket och hallen äntligen klara, så nu kanske knäna kan återhämta sig efter alla påfrestningar. Och det hoppas jag verkligen för så här dåliga har dom inte varit någon gång.

Inga kommentarer: