söndag 17 maj 2009

Appelltävling på Björsta

I dag rensade jag lite i några lådor och då hittar man en massa bilder som bara ligger och skräpar. Den här bilden togs för många år då tidningen Land hade en artikel om de smartaste hundarna. Man ville ha en bild av en bordercollie som hade glasögon och satt och läste. Bilden som publicerades var dock inte den här men jag tycker den är tillräckligt bra för att visa den när Kajsa sitter och läser Guinness rekordbok.
I dag var jag och fotograferade på appelltävlingen på Björsta.

Carin som vann klassen visar också att hon kan kasta en apport

Den här veckan har annars börjat räta ut en del frågetecken för mig. Efter idogt stretchande har mina benmuskler börjat fungera bättre. Så det verkar ljusna just nu. Dessutom börjar Nancy fatta lite vad vi håller på med så hennes form kanske återkommer snart. Jag har cyklat med henne tre gånger och då har det blivit nästan milen varje gång, men då har vi inte kunnat träna lydnad för hon är lite för trött.

I onsdags var det träningstävling på Björsta med 20 startande i de olika bruks och lydnadsklasserna. Jag var tävlingsledare för ett elitekipage. Lagom jobb för en "handikappad" tack vare Monica som assisterade genom att sköta utläggen av apporter. Tävlingen genomfördes som en riktig tävling med anmälan, lottning och alla procedurer. Bra initiativ att köra en sådan. Repris kommer i höst.

2 kommentarer:

Carin sa...

Tack för bilderna!!!

Cristian Ochoteco sa...

HI!!! NICE BLOG!

YOU SAY YOU LIKE PHOTOS... WHAT ABOUT MY PHOTOS?? HOPE YOU TO ENJOY!

RULO (MEANS "CURL" IN SPANISH, HEHE!)
www.dementealente.blogspot.com