tisdag 5 maj 2009

Vinter och muskelproblem. Hosta och hälta.

Har vintern ångrat sig eller är det den gamla svenska sommaren som är på väg. Nancy trivs bra i soffan. I går var jag tvungen att gå till Nynäsakuten med min hosta. Jag fick hostmedicin och Brikanyl eftersom läkaren misstänkte att min hosta delvis berodde på astma. Vilket jag också tror. Jag har inte använt astmamedicin på ett helt år. Men nu är det dags igen. I morgon ska jag till sjukgymnasten med min hälta. Det är förmodligen ett muskelfäste som krånglat i snart en vecka så jag behöver hjälp med muskeln. Man kan förstå att muskler och fästen är ganska svaga nu och då är det lätt att överanstränga dom. Men allt är inte deppigt. Knäna funkar bra och jag kan böja dom så att jag kan cykla vilket jag gör varje morgon. Nancy springer glatt mellan fem till åtta kilometer. Lydnadsträningen går också framåt Nancy börjar komma tillbaka. Nu kan jag ju inte träna för fullt utan jag testar mest delar av moment. Får jag bara ordning på benen så kommer det nog att funka på SM. Man ska väl inte bli sämre än 61:a i alla fall.

Inga kommentarer: