lördag 30 maj 2009

Come back med mersmak

Efter nio månaders uppehåll gjorde vi come back i dag. Vi har tränat  i ungefär en månad och det har hela tiden sett mörkt ut. Nany har missat grovt i moment som hon tidigare var stensäker i. Så sent som i går var jag osäker på om jag skulle avstå både SM och dagens tävling. Jag gav nästan upp så i går kväll när jag åkte ut och testad henne "skakade" jag av mig allt som hänt och bestämde mig för att allt skulle gå bra. Nu gick det lite bättre så i dag på morgonen blev det ytterligare en liten test. Jag var fortfarande osäker om jag skulle tävla när jag åkte upp till tävlingen. Jag rastade henne och hon vekade pigg trots värmen så jag chansade på att det skulle gå bra.
Sittandet och platsen gick perfekt. Jag fick sista startnumret och eftersom jag var väldigt ringrostig så satte jag mig i bilen och  körde lite autogen träning där jag gick igenom hela tävlingen med positiva tankar.
När jag gick fria följet kände jag att Nancy verkligen var på tårna. Det bästa var att jag klarade språngmarschen så bra.Hon gjorde nästan allt pefekt. Vi vann på 304 poäng. Så nu åker jag till SM med bättre självförtroende.
Domare Micke visade några tior.
Våra poäng blev. 10. 10.9. 10. 9,5. 9. 9,5 10. 9,5. 9.
Nu i kväll värker det lite i knäna men det är det värt

6 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS till en suverän tävling idag. Hoppas du inte får alltför ont efter språngmarschen...men det kanske det var värt. :-)

Kram
Monica

Anette sa...

STORT STORT GRATTIS.
Hon är ju en klippa när det gäller.
Starkt av dig att komma tillbaka efter ett långt uppehälle och gå in på plan och sopa banan.Vilka poäng.
Dido och jag har varit ute och cyklat på morgonen och sedan fick hon simma i 10 minuter.Snart ska vi åka till Berga och ha det lite mysigt.I eftermiddag hoppas jag att jag får se grabbarna väga in lite fisk. De har än så länge inte fått något.
Ha det gott
Kramiz Anette

Tage sa...

Tack Monica.
Jo det blev ett bakslag men som du trodde var det värt det.

kram
Tage

Tage sa...

Tack Anette.
Jag trodde aldrig att hon skulle gå så jättefint så det blev en verklig överraskning.
Kram
Tage

Carin sa...

Hurra vilket genrep inför SM. Så kul och som du skriver, jag förstår att det är värt baksmällan!! Se nu till att den här formen håller i sig över SM, då kommer ni att vara giftiga där!!! Stort grattis Tage!

Tage sa...

Tack Carin.
Jo,jag hoppas att formen och knäna håller över SM. Men det går upp och ner så i dag har det varit lite bättre igen men tar man i för mycket så är man tillbaka på "Gå"