söndag 13 november 2011

Dimmig vecka och "flåsig" (klicka på rubriken och läs)



Träning hos Anette.
Nu har en vecka gått sedan mitt fiasko på Tyresö BK och nu känns det bättre. Dimmorna har avlöst av lite torrare luft för tillfället. Så jag hoppas att det klarnar upp så och blir torrare väder så jag blir helt fri från andningsbesvären. Jag har dock kunnat träna lite mitt på dagarna när dimmorna har lättat. Men någon bra träning har jag inte lyckats få till. I går skulle jag ha åkt upp till klubben och jobbat lite men andningen fungerade inte så jag fick avstå.
I dag har jag tränat lite hos Anette och var då lite spänd på hur Si-Si skulle hantera förra söndagens nollor, sättande och sändandet till rutan.  Det gick precis som i söndags. Hon stannade på Tl:s kommando vid sättandet och vägrade gå ut till rutan. Bryter man loss momenten och inte kör dem i följd går det bra men så fort man sätter ihop dem och kör med Tl. krånglar hon. Så Tyresötävlingen satte sin tydliga spår i hennes agerande. Så nu har vi lite att träna på. Men jag ska testa lite varianter Anette och jag diskuterade så vi får hålla tummarna att det går att lösa upp hennes felbeteende. Synd att hon krånglar för hon kan göra tior på båda momenten.
Nu är det ny vecka då jag ska jag det lugnt så flåset blir nomalt. Hoppas att det blir klarare och kallare.
Så här ser det ut på träning.

Inga kommentarer: