måndag 2 november 2009

Ute på nätet igen.

I eftermiddag fick jag en knäpp när jag tänkte ringa firman som reparerar min dator. Jag hade inget telefonnummer och det hittar man ju lätt på "hitta". Utan dator går det ju inte. Plötsligt händer det: Jag har ju en gammal bärbar dator i källaren. Varför jag skrotade den minns jag inte men något fel var det naturligtvis. Upp med datorn och testade den. Starten gick bra. Så nu var det bara att installera den för nätet När jag satte i modemkontakten kom jag ut på nätet. Hade glömt att jag haft den uppkopplad. Sedan kom problem ett. Det gick inte att skriva . och @ så då var det inte så roligt längre. Hur fixar man det? Ner i källaren och rota efter ett tangentbord i skrotlagret som väntar på att transporteras upp till renhållningen. Här fanns ett gammalt tangentbord och en mus. Så nu kan jag skriva både . och @. Vad kul. Sedan kom problem 2. Inget virusprogram. Så ut på nätet och leta efter ett gratisprogram. Så nu får vi se om det funkar eller om datorn får svininfluensa. Datorn ja. Den var nog häftig på 1800-talet 16 gb men 6 lediga. Jo det går fast att ladda ner bilder är nog inte så populärt hos processorn. Ska i alla fall försöka. Jo visst det finns ett tredje problem. Batteriet är slut och strömproppens hona är glapp så helt plötsligt kan datorn stängas av. Men vad gör man. Bättre en risig dator än ingen alls.
Vi hörs,

Inga kommentarer: