tisdag 17 november 2009

Var är min dator?

Nu är det en dryg månad sedan jag lämnad in min dator hos NetonNets lagershop i Slagsta. I dag ringde jag verkstaden i Växjö och fick reda på att man väntade på ett moderkort. Att det tagit så lång tid beror på att någon slarvade bort kostnadsförslaget på vägen till försäkringsbolaget. Nu hoppas jag att jag får tillbaka datorn om en vecka, för det är inte roligt att "åka" med den här veterandatorn. Det är nästan som att köra en VWbubbla av 1960 års modell. I dag har vi bara varit ute i skogen för det känns inte bra att träna. Dels för det trista vädret och dels för att min motivation tryter när jag inte har några tävlingar planerade. Jag kan inte träna bara för att sysselsätta mig. När vädret blir bättre om det nu blir det så ska jag börja att träna Si-Si så vi kan debutera någon gång i maj. Det ska bli spännande och se hur hon kommer att ta det. Hon verkar ha lätt för att lära men samtidigt är hon väldigt envis så det är svårt att få henne sluta med olater som hon lagt sig till med. Så det är viktigt att man lär henne rätt från början. Hon är i alla fall flockens hålligångare. När de andra är nöjda och lägger sig för att vila kör hon i gång egna lekar. Favvoleksaken är en foderkub som ska stimulera hjärnan så att man kan få ut en foderbit när man vänder på kuben. Men Si-Si har hottat upp leken så det liknar någon sorts ishockey med kuben som puck. Hon kör den över hela huset med finter och slagskott i väggarna. I bland tar hon kuben med i munnen och kastar den. De andra hundarna fattar inte ett dugg så hon får leka med den själv. När hon fått nog petar hon ner den i källartrappan. Ja puh vilken energi hon har. Hon är i alla fall en underbar hund. Nu har det i alla fall blivit tyst så man kan gå och titta på tv. I morgon väntar väl en dimmig och regnig dag igen. Man får drömma om snö och vår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ TAGE!
Hoppas allt är bra! Va tråkigt att ni missar Nacka Cup, fast med det här vädret så är det kanske ingen stor förlust? Ni får ladda batterierna till våren. Ska bli kul att följa söta Si-Si.

Kram Susy

Tage sa...

Hej Susy.
Det var ju tråkigt att hon började löpa nu så vi missade 2-3 tävlingar. Men det var ju väntat. Jag är aldrig orolig om det är blött och läskigt för Nancy bryr sig inte om det vädret .Då är det nästan sämre då det är för varmt.
Det hade varit kul att tävla på Nacka ( trots blöta planer)för vi missade ju det förra året.
Vi får komma igen.
Kram
Tage