måndag 27 juli 2009

Ett dygn med Si-Si.

Man lever ju fortfarande så det finns hopp. Men visst var det lite omvälvande med en pigg valp i huset. I går var det lite spänt mellan Si-Si och de andra hundarna. Kajsa och
Nancy var lite rädda för den pigga krabaten som helt oblygt skulle leka med dom. Det blev en hel del morrande och tandvisningar. Tänk att Nancy hade så svårt med tandvisningen i klass ett. Nu är det inga problem. Klockan tre i morse vaknade Si-Si så jag tog ut henne på terassen där hon pinkade. Efter en halvtimme spred sig en välbekant doft i mitt sovrum. Den lilla hade gjort sig av med det sista från kvällsmaten. Det var bara att plocka upp och torka rent. Sedan sov vi till klockan sex. I dag har läget mellan hundarna blivit minder spänt. Si-Si respekterar dom bättre så det lugnar ner sig. Jag har tätat till de sista"läckorna" i inhägnaden för Si-Si låg under vår långa bänk och grävde i jorden och fick tag på en massa småsten som naturligtvis skulle in i munnen. Medan jag jobbade fick hon sitta i den lilla hagen men det gick ju inte för hon började direkt att klättra över kompostnätet fast jag försökt lägga ett "tak" över den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Det verkar som att ni kommer få fullt upp med lilla söta Si-si. :-)

Lycka till!

kram
Monica

Camilla R sa...

Hej,
Den där du...
Hon verkar vara en piggelin liten rackare! Hoppas vi hinner se henne medans hon är en liten gullunge.
Ha det nu så bra! // M V H Camilla R

Tage sa...

Hej Camilla.
Jo, det är fullt upp. Det är svårt att stänga in henne så man får passa hela tiden. Men hon är är jättekul och pigg.