fredag 7 augusti 2009

Morgonrastning med bloggande.

Den här bilden tog jag efter att ha hämtat kameran. Det är ju roligt att ha en hund som är intresserad av data, men det tråkiga var att hon lyckades att radera det jag skrivit. Så det är bara att börja om igen.

Det var detta jag börjat skriva när Si-Sis dataintresse tog över.

”I går eftermiddag var vi ute på Torö hos goda vänner och det var Sisis första besök hos främmande. Hon skötte sig exemplariskt. Låg under kaffebordet i koppel hela tiden. Så man märkte knappt att hon fanns. Hon är jättebra i umgänget med folk och verkar trivas att bli klappad. När jag skriver detta sitter jag på övre delen av tomten och morgonrastar henne medan Margot är ute med Kajsa-och Nancy. Si-Si far runt och rycker i allt som hon får tag i och när något sitter fast morrar hon kraftigt. Nu ska jag försöka ta en bild av "odjuret" men det blir inte lätt för nu är det tokrus på gång.”

Hon fungerar också bra i umgänget med ”gammelhundarna” fast det blir ett och annat morr från deras sida. Kajsa är den som har lättast att acceptera henne medan Nancy vill ha några decimeters avstånd till vildbasen och det förstår jag. Vem skulle vilja ha en valp hängande i öronen hela tiden. dom måste få tala om för henne hur man ska uppföra sig.

Rumsren kan man inte kalla henne men för det mesta kissar och bajsar hon ute. På nätterna sover hon till 3-4 och då tar jag ut henne och då kissar hon. Sedan får man passa på när hon vaknar vid sextiden att ta ut henne igen. Men visst är det mycket passande när man har en valp. Jag hade glömt hur vilda dom är eller är det Si-Si som är extremt vild. Gnagandet är lite irriterande men tillhör ju valpperioden. Si-Si gnager på det mesta men det gäller att vara med när hör det raspande ljudet.

Nu börjar solen att värma ordentligt så det blir nog en varm dag igen. Det börjar faktiskt bli lite torrt nu för det var tre veckor sedan vi fick något regn. Ja jag vet, man får inte säga att det vore bra med lite regn.

Inga kommentarer: