måndag 3 augusti 2009

Dåligt resultat

Efter en tids hård träning var det i går dags att testa Nancys och min form på Södertälje Bk. Tävlingen kunde ju ha börjat bättre då Nancy med en dåres envishet skulle gå med mig vid sittande i grupp. Eftersom det var länge sedan vi tävlade sa jag sitt kvar när jag skulle lämna henne men hon följde med. Jag hann säga sitt kvar två gånger innan hon stannade och då hade hon gått med ca 2 m. Det blev naturligtvis noll. inte så kul att börja med en nolla. Konstigt nog gick platsliggningen bra för hon förstod kanske att det inte var så farligt när husse lämnade henne. I fria följet fick vi 9,5 vilket inte hänt tidigare. Jag kände att hon gick fint så jag bara njöt under hela momentet. I gårutan la hon sig i stället för att sitta och anledningen var återigen att jag inte lyckades "säga" sitt på ett lugnt sätt . Jag var lite flåsig efter språngmarchen så jag hoppas att jag lyckas träna upp min egen kondition snart så jag kan komunicera normalt med henne. Så dummen blev en sjua. Inkallning 9 för hon hade lite dåligt tempo till stå. Sändande till ruta gick fint ut till konen men sedan drog hon iväg i spetsig vinkel mor en kon som stod en långt stycke bort och som inte borde ha stört henne. Men hon ragerar på stubinen så det blir lätt fel. Nåja jag fick stopp på henne och lyckades få henne till rutan. Betyg 8. Dir,app, klockren 10.a Hoppapport 9, ngt. segt sätt. Vitting 0. hon sprang ut till vänster om apportraden och lyfte upp yttre pinnen någon cm. men upptäckte misstaget och tog nästa pinne som var rätt. Fjärrdir. 9 ngt fram. Totalt fick vi bara 230,5 poäng, men med två nollor är det inte lätt att få mer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo
Bättre lycka nästa gång ni tävlar. Det där fixar ni det är 100 på
Kul att du uppdaterar lite om Si-Si både med bilder o text Kul att läsa om hur det går för henne och hon verkar ju ha funnits sig till rätta
kram Tina

Tages bildblogg sa...

Hej Tina.
Jag är inte orolig för Nancy. Vissa moment sitter jättebra så när alla funkar på tävling då smäller det.
Si-Si funkar jättefint och är naturligtvis jättegullig.
Tack för en genomtrevlig hund.
Kram.
Tage