fredag 28 augusti 2009

Varning för e-postbluff.

Efter allt ståhej är det skönt att koppla av i soffan.
På söndag är/var det meningen att jag skulle tävla med Nancy. Nu vet jag inte om jag kan för knäna krånglar fortfarande. Har tränat lite dock inte språngmarsch. Så just nu känns det som jag är tillbaka i samma läge som vid SM.
Si-Si har varit på fest igen. En riktig festprisse. Hon gillar folk. Kanske lite för mycket i bland. Hon sov också i bilburen. Skönt att kunna lägga in henne där. Sedan har vi varit uppe på Kvarnängen där hundarna lekt. Si-Si gjorde fina "bågar" när hon vallade Kajsa och Nancy.
I kväll fick jag följande meddelande skrivet på knagglig svenska där man vill komma åt mina lösenord, antagligen i syfte att skicka fslsk e-post från mig och därigenom komma igenom spamfiltret. Gå inte på deras begäran. Jag har direkt meddelat Telia detta.
Kära e-postanvändare,
Viktigt meddelande för alla telia.com, e-postanvändare. Vi har tillfälligt begränsad tillgång till känslig konto funktioner för att återställa, om du åt ditt konto måste du svara på detta e-mail direkt efter din inloggning information som efterfrågas nedan. e-post Användarnamn :..........................: e-postadress Lösenord :.............................. På grund av skräp / spam-mejl du får varje dag, vi är engagerade i modernisering av all e-post konton, skräppostfilter för all oönskad e-post av säkerhetsskäl och för att förbättra våra nya funktioner och förbättringar till nya och förbättrade E - mail konto, så du inte får tjänsten avbryts. Snälla, måste du svara på detta mail omedelbart och ange ditt användarnamn och lösenord i lämpligt utrymme för att vi ska uppgradera ditt konto. En påvisar sambandet kommer att bekräfta att du är - Aktivera din e-post så snart vi fått dina svar och du är klar, klicka på "Bekräfta e-post länken i brevlådan konto och ange bekräftelsenummer: 1265-6778-8250 -- 8393 - 5727 Din underlåtenhet att ditt e-postkonto inloggningsinformation kommer att leda till tillfälligt stänga av din e-post eller vi kommer omedelbart att radera e-post konto från vår databas. Tack för din förståelse. Skicka e användarnamn och lösenord till kundservice, E-post: accountupgrade_2009@mail2subscribe.com
Anse, Customer Service Dept

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad tråkigt att knät bråkar med dig men det går ju många flera tävlingar, bättre att bli frisk. Fin hon är lilla Si Si och full av bus som sig bör.

Trevlig helg Tage.

Kram Susan